Stronę odwiedzono:
27110110 razy
|
Telenowela a edukacja : studium psychopedagogiczne / Jadwiga Kwiek. - Poznań : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, 2005. - 231, [1] s. : wykr. ; 24 cm.
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 127)
Monografia obrazuje przemiany w sferze kultury, związane przede wszystkim z rozwojem telewizji i innych mediów elektronicznych, które „narzuciły” współczesnemu człowiekowi audiowizualne doświadczenie świata. Kultura wizualna zdominowana przez obraz kształtuje nowe oblicze uczestnictwa i inny (niż ma to miejsce w kulturze słowa) sposób recepcji treści kultury. Autorka analizuje telenowele zaliczane do kultury popularnej, tzw. niższej. Podkreśla, iż praktyka edukacyjna ma nadal kłopoty z określeniem i oceną tego zjawiska. Ukazuje telenowelę jako źródło przyswajania przez młodzież pewnych zachowań, wartości, sądów, postaw. Analizuje trzy różne telenowele: „Klan” (obyczajowa), „Świat według Kiepskich” (satyryczna), „Dziki księżyc” (romantyczno- eskapistyczna), przedstawiające różne aspekty rzeczywistości.
Egzemplarz tej książki zakupiono do zbiorów Czytelni Głównej, ul. Sokoła 13.