Stronę odwiedzono:
27118618 razy
|
Poetyka telewizyjnych programów porannych : między informacją, tabloidem i autopromocją / Marcin Sanakiewicz. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2013. - 134, [2] s. : il., faks., fot. ; 21 cm.
Niesłabnąca od lat popularność telewizji śniadaniowej skłania do analizy programów porannych i przyczyn ich wysokiej oglądalności. Telewizja śniadaniowa w Polsce reprezentuje nową erę w historii telewizji: przenikanie się kultur, symboliczne uproszczenie dyskursu społecznego, mediatyzację wydarzeń i ludzi, współistnienie z reklamą. Jej konstrukcja formalna oraz poetyka stoją w sprzeczności z tradycyjnym wykorzystaniem gatunkowości jako podstawy kreowania przekazu telewizyjnego. Równocześnie klasyczne teorie oddziaływania mediów tracą na znaczeniu na rzecz teorii krytycznych zarówno w odniesieniu do telewizji, jak i samej widowni.
Autor twierdzi, że telewizja śniadaniowa jest postgatunkiem, czyli nową formą współczesnych mediów. Potwierdzenie tej tezy jest głównym celem książki.
Książkę zakupiono do zbiorów Czytelni Głównej, ul. Sokoła 13.