Stronę odwiedzono:
27103448 razy
|
Jedzie ulicą stara drynda, stara latarnia przed nią dynda.
W starej uprzęży z pióropuszem człapie powoli koń - staruszek.
Woźnica stary ma cylinder... Widział kto kiedy taką dryndę?
Chłopcy się śmieją do rozpuku, gdy słyszą turkot jej po bruku.
A my patrzymy z bratem obaj i nam ta drynda się podoba.
I my wolimy tego grata od Mercedesa i od Fiata,
bo to jest grat nie z tego świata!
Danuta Wawiłow
Miłymi gośćmi Oddziału dla Dzieci i Młodzieży WiMBP w Rzeszowie w dniu 15 listopada 2010 r. byli uczniowie klasy I z Zespołu Szkół Muzycznych Nr 1 wraz z wychowawczynią panią Agnieszką Szydełko. Na dzieci czekała niespodzianka w postaci zajęć literacko-plastycznych z badaczką literatury dziecięcej, poetką i bajkopisarką, autorka tekstów piosenek dla dzieci oraz piosenek o tematyce żeglarskiej panią Alicją Ungeheuer-Gołąb. Pani Alicja to autorka znanych publikacji dotyczących poezji i literatury dziecięcej i jej odbioru, pracy z tekstem literackim dla dzieci, wychowania przez sztukę, między innymi: Poezja dzieciństwa, czyli droga ku wrażliwości (1999), Tekst poetycki w edukacji estetycznej dziecka (2007), debiutowała w latach 80. w „Widnokręgu” – dodatku do „Nowin” rzeszowskich drobnymi tekstami lirycznymi, obecnie jest wykładowcą na Uniwersytecie Rzeszowskim.
Moderatorka spotkania bardzo szybko nawiązała kontakt z pierwszakami, którzy chętnie wykonywały wszystkie polecenia, wiele radości dostarczyła dzieciom zabawa, gdy udając rowery, traktory, motorówki wodne, samochody, quady słuchały opowiadania o wycieczce za miasto.
Dzięki niezwykłym instrumentom (przykrywki, łyżeczki, drewniane łyżki, cymbałki, bębenek, grzechotka) pani Alicja stworzyła małą orkiestrę, która wesoło wygrywała do słów wiersza Danuty Wawiłow Jedzie ulica stara drynda.
Na zakończenie zajęć dzieci połączone w 5-osobowe grupy rysowały własną dryndę, posiłkując się poznanym wierszem oraz własną wyobraźnią. Mali uczestnicy zajęć z zapałem przystąpili do wykonania prac, które będą zdobić ich klasę.
Zajęcia miały na celu rozbudzić w dzieciach potrzebę odkrywania poezji i wspaniałej literatury dziecięcej, przy której można się zrelaksować jak i wiele nauczyć a literacka zabawa rytmem (klaskanie, kląskanie, tupanie) zachęca dzieci do recytacji wierszy.