Stronę odwiedzono:
27104515 razy
|
Zajęcia literacko-plastyczne „W marcu jak w garncu”
– relacja z Filii nr 9
- Powiedz marcu,
Co masz w garncu ?
- Mam składniki różnorodne:
Wiatry ciepłe, wiatry chłodne,
Chmury, słońce, śnieg i wodę – z nich przyrządzam Wam pogodę…
7 marca 2018 r. w naszej Filii gościliśmy uczniów kl. II Szkoły Podstawowej nr 17. Przywitaliśmy ich powyższym fragmentem wiersza Joanny Kulmowej pt.: „Marzec”, za pomocą którego staraliśmy się podczas zajęć wspólnie wyjaśnić i zrozumieć sens ludowego przysłowia: „W marcu jak w garncu”.
Dzieci chętnie wypowiadały się na ten temat i doszły do wspólnego wniosku, że owo przysłowie nawiązuje do zmienności marcowej pogody, gdyż miesiąc ten przynosi zwykle kapryśną aurę: czasem jeszcze śnieg poprószy, potem znów nagle robi się ciepło i słonecznie, a już następnego dnia pada deszcz. O tej zmiennej pogodzie mówi się, że „gotuje się”… jak w garnku.
W dalszej części zajęć dzieci rozwiązywały wiosenne zagadki, wykonywały prace plastyczne tematycznie związane z marcem, wzięły udział w zabawie ruchowej pt.: „Pogoda”, podczas której za pomocą gestów i ruchu przedstawiały zjawiska atmosferyczne wymienione w prezentowanym wierszu, a także w zabawie „Prawda, czy fałsz”, podczas które odgadywały, czy dane zdanie na temat pór roku jest prawdziwe, czy też nie.
Na zakończenie spotkania, mali uczestnicy uzupełnili na tablicy obrazek, przypinając sobie brakujące elementy symbolizujące zjawiska atmosferyczne wokół „garnca pogody”.
Żegnając się i podsumowując zdobyte wiadomości, doszliśmy z dziećmi do wspólnego wniosku, że marzec, ten kapryśny miesiąc, łączy w sobie dwie zróżnicowane pory roku. Chętnie żegnamy więc w nim zimę i cieszymy się już wszyscy z nadchodzącej wiosny.
Maria Kozioł
-------------------------------------------------------------
*zdjęcia z wizerunkami dzieci umieszczono na stronie www za zgodą rodziców i opiekunów
GALERIA