Stronę odwiedzono:
27103162 razy
|
„Prawa obywatelskie - Moje prawa”.
Warsztaty edukacyjne - Filia nr 6
Prawo dostępu do towarów i usług w państwach członkowskich Unii Europejskiej. Młody konsument na europejskim rynku towarów i usług.
Dlaczego warto zgłaszać reklamację nawet jeżeli dokonaliśmy zakupu za małą kwotę? Przez jaki okres od dnia zakupu konsument ma prawo do reklamacji? Czego możemy oczekiwać reklamując towar u sprzedawcy? – oto niektóre z kwestii, nad którymi zastanawiali się uczniowie Gimnazjum Nr 7 podczas piątkowych warsztatów zorganizowanych w Filii nr 6 w Rzeszowie realizowanych w ramach cyklu „Prawa obywatelskie – Moje prawa”. Warsztaty przeprowadziła pani Ewa Nowak-Koprowicz. Spotkanie edukacyjne odbyło się we współpracy z Punktem Informacji Europejskiej Europe Direct Rzeszów.
Uczestnicy spotkania poznali założenia funkcjonowania wspólnego rynku towarów i usług oraz prawa obywateli Unii Europejskiej do dokonywania zakupów oraz korzystania z usług dostępnych w państwach członkowskich UE – ze szczególnym uwzględnieniem kontekstu województwa podkarpackiego. W efekcie – z praktyką łamacza kodów – uczestnicy spotkań z pewnością nie zginą w gąszczu oznaczeń, takich jak znak CE, euroliść czy ecolabel zwany potocznie margerytką. A gdyby nawet spotkały ich trudności, jako świadomi konsumenci, będą wiedzieli, gdzie szukać pomocy i zgłoszą się do Europejskiego Centrum Konsumenckiego, rzeszowskiego rzecznika praw konsumentów, Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów czy też Punktu Informacji Europejskiej Europe Direct – Rzeszów.
Biblioteka składa serdeczne podziękowania pani Ewie Nowak-Koprowicz za profesjonalizm i zaangażowanie w przygotowaniu warsztatów edukacyjnych, na których uczestnicy mogli dyskutować na temat praw w UE. Przekazana wiedza na ten temat pozwoli im lepiej zrozumieć jakie mają prawa i umiejętnie z nich korzystać.
Maria Gulak
______________________________________________________________________________________