Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Rzeszowie

Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Rzeszowie

samorządowa instytucja kultury Województwa Podkarpackiego i Miasta Rzeszowa

Provincial and City Public Library in Rzeszow

municipal culture institution of Podkarpacie Province and City of Rzeszow

Воєводська і Міська Cуспільна Бібліотека у Жешові

PODKARPACKIE - przestrzeń otwarta

Rzeszów - stolica innowacji

Kultura w Rzeszowie

BIP WiMBP

Biuletyn Informacji Publicznej Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Rzeszowie

Licznik odwiedzin

Stronę odwiedzono:
27108776 razy

Pogoda

Swiat Pogody .pl

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0

 


 


Kierunek Interwencji 1.1. Zakup i zdalny dostęp do nowości wydawniczych ze środków finansowych Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego

Współpraca z

Współpraca z

Współpraca z

SBP

DKK

Logowanie do SOWA2

 

Deklaracja dostępności

Przeszłość w pamiątkach ukryta

Academica - Cyfrowa Biblioteka Publikacji Naukowych

System informacji prawnej Legalis

Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich

Kalendarz wydarzeń

Pon Wto Śro Czw Pią Sob Nie
01 02 03 04 05 06 07
08 09 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Zapytaj bibliotekarza

fb WiMBP

 

Aktualności

„Zmierzyć satysfakcję i mieć satysfakcję, czyli jak samodzielnie, sprawnie i skutecznie przeprowadzić badania użytkowników”

27-01-2022

 

„Zmierzyć satysfakcję i mieć satysfakcję, czyli jak samodzielnie, sprawnie i skutecznie przeprowadzić badania użytkowników” – relacja ze szkolenia online

 

 

26 stycznia 2022 r. w godz. 10.00 – 12.00 odbyło się szkolenie online „Zmierzyć satysfakcję i mieć satysfakcję, czyli jak samodzielnie, sprawnie i skutecznie przeprowadzić badania użytkowników”, zorganizowane przez Dział Instrukcyjno-Metodyczny Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Rzeszowie. Wzięli w nim udział przedstawiciele 61. bibliotek publicznych woj. podkarpackiego biorących udział w projekcie Analiza Funkcjonowania Bibliotek (AFB).

 

Szkolenie prowadziła Aldona Zawałkiewicz, dyrektor Biura Zarządu Głównego Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, członek zespołu ds. badania efektywności bibliotek, współautorka poradnika „Jak przeprowadzić badania satysfakcji użytkowników biblioteki”.

 

Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich od 2010 r. realizuje ogólnopolski projekt „Analiza Funkcjonowania Bibliotek (AFB). Celem projektu jest opracowanie, wdrożenie, a następnie upowszechnienie jednolitych metod oraz narzędzi służących do systematycznej oceny działalności bibliotek naukowych, pedagogicznych i publicznych.

 

Uczestnictwo w projekcie AFB polegające na zarejestrowaniu biblioteki i wypełnieniu formularza danymi statystycznymi pozwala na bezpłatne wykorzystanie narzędzia ułatwiającego gromadzenie, archiwizowanie i analizę danych statystycznych oraz automatyczne generowanie wskaźników efektywności własnej biblioteki i porównywanie ich z uśrednionymi danymi określonej grupy bibliotek.

 

Prowadząca omówiła znaczenie wskaźnika „Satysfakcja użytkowników” w badaniach efektywności. Zaprezentowała korzyści z prowadzenia badań oraz bezpłatne materiały i narzędzia zamieszczone na stronie AFBP (poradnik, filmy instruktażowe, kwestionariusze ankiet, arkusze kalkulacyjne do wyznaczania próby badawczej, arkusz kalkulacyjny do analiz danych zebranych z wykorzystaniem ankiet). Przedstawiła kwestie związane z organizacją i realizacją badań (termin i czas, miejsce, promocja, dystrybucja ankiet), przetwarzaniem uzyskanych danych przy pomocy arkusza kalkulacyjnego, analizą danych i ich graficzną prezentacją oraz z przygotowaniem raportu końcowego z przeprowadzonych badań. Systematyczne prowadzenie badań (co 3-4 lata) umożliwia porównywanie wyników w czasie i monitorowanie zmian.

 

Badania satysfakcji użytkowników są ważnym elementem usprawniającym zarządzanie w bibliotekach. Stanowią istotne narzędzie pozwalające na poznanie jakości pracy biblioteki poprzez zmierzenie poziomu zadowolenia z całości oraz z poszczególnych usług przez nią świadczonych. Ułatwiają przeprowadzenie diagnozy mocnych i słabych stron działania i sposobów korzystania z biblioteki, co jest nieocenione przy formułowaniu planów strategicznych. Pozwalają na poznanie potrzeb i oczekiwań użytkowników, wskazują najczęściej wykorzystywane usługi oraz wyznaczają wskaźnik „Satysfakcja użytkowników”. Dzięki wynikom badań możliwe jest spojrzenie na bibliotekę oczami klienta i dostosowanie oferty kulturalno-edukacyjnej do jego oczekiwań.

 

Szkolenie zostało zorganizowane za pośrednictwem platformy Zoom.

 

Małgorzata Sierżęga
Dział Instrukcyjno-Metodyczny
WiMBP w Rzeszowie

----------------------------------------------------------------------

Redakcja witryny:
E-mail:

Copyright 2009 WiMBP Rzeszów.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Ideo Realizacja:
CMS Edito Powered by: