Stronę odwiedzono:
27119286 razy
|
Rozstrzygnięcie Ogólnopolskiego Konkursu „Zaadaptuj książkę”
22 listopada 2018 r. w Wojewódzkiej i Miejskiej Bibliotece Publicznej w Rzeszowie odbyły się obrady Jury, podczas których wyłoniono laureatów Ogólnopolskiego Konkursu na grę planszową inspirowaną literaturą dziecięcą „Zaadaptuj książkę”. Konkurs zorganizowano w ramach zadania „Książka w roli głównej”, dofinansowanego ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.
Celem konkursu było rozwijanie zainteresowań czytelniczych, popularyzowanie literatury dla dzieci, rozwijanie wyobraźni i kreatywności artystycznej oraz promowanie gier planszowych jako edukacyjnej formy rozrywki. Zadaniem uczestników było opracowanie zasad gry planszowej dla dzieci, której fabuła opiera się na tekstach literackich dla dzieci i ich bohaterach oraz zaprojektowanie i wykonanie planszy i elementów potrzebnych do gry. Konkurs miał charakter otwarty i był adresowany do osób indywidualnych powyżej 16 roku życia.
Prace oceniało Jury w składzie:
1. Katarzyna Mitka, kierowniczka Działu Opracowania Zbiorów WiMBP w Rzeszowie – przewodnicząca,
2. Barbara Komaniecka, graficzka, bibliotekarka w Filii nr 3 WiMBP w Rzeszowie – członek,
3. Hanna Szafrańska, bibliotekarka Oddziału dla Dzieci i Młodzieży w WiMBP w Rzeszowie – członek,
4. Danuta Hulek, kierowniczka Filii nr 4 WiMBP w Rzeszowie – członek,
5. Klaudia Kobylańska, specjalista ds. promocji WiMBP w Rzeszowie – członek.
Na konkurs wpłynęły 34 prace, do oceny merytorycznej dopuszczono 30. Jurorzy mieli do przyznania po 5 punktów za każdy z następujących kryteriów:
- inspiracja literacka, nawiązanie do tematu konkursu;
- atrakcyjność, kreatywność, oryginalność;
- estetyka pracy, jakość techniczna, walory artystyczne.
Po zsumowaniu punktacji Jury wyłoniło 8 gier, które przeszły do kolejnego etapu. Po ich rozegraniu Jury mając do dyspozycji punktację (1-6 pkt), wyłoniło finałową szóstkę, biorąc pod uwagę przejrzystość zasad gry i emocje, jakich dostarczała graczom rozgrywka.
Jury, w wyniku obrad po dokonaniu oceny merytorycznej zdecydowało przyznać nagrody i wyróżnienia następująco:
I. Nagroda – 2000,- zł, otrzymuje: Agata Pietrykowska, za grę planszową „Tort urodzinowy”
II. Nagroda – 1500,- zł, otrzymuje: Magdalena Wiechnik, za grę planszową „Baśniowy labirynt”
III. Nagroda - 1000,- zł, otrzymuje: Patrycja Wojciechowska, za grę planszową „Zgrana paczka”.
Wyróżnienie - 500,- zł, otrzymuje: Magdalena Kapusta, za grę planszową „Baśniowy konstruktor”
Wyróżnienie - 500,- zł, otrzymuje: Gabriela Jach, za grę planszową „Podróż do Krainy Książek”
Wyróżnienie - 500,- zł, otrzymuje: Agnieszka Szczepanik, za grę planszową „Zwiadowcy oblężenie”.
Miłym zaskoczeniem był wysoki poziom nadesłanych prac oraz kreatywność i wyobraźnia, jaką wykazali się twórcy gier.
Inspiracje nagrodzonym pracom dostarczyły popularne tytuły literatury dziecięcej: „Tort urodzinowy”, „Siedmiomilowe buty”, „Karolcia”, „Plastusiowy pamiętnik”, „Kajtkowe przygody”, „120 przygód Koziołka Matołka”, „Przygody Filonka Bezogonka”, „Dziewczynka z zapałkami”, „Mały Książę”, „Pilot i ja”, „Wars i Sawa”, „Akademia Pana Kleksa”, „Król Artur i Rycerze Okrągłego Stołu”, „Muminki”, „Baśnie tysiąca i jednej nocy”, „Anaruk, chłopiec z Grenlandii”, „Piotruś Pan”, „Opowieść wigilijna”, „Koszmarny Karolek”, „Doktor Dolittle i jego zwierzęta”, cykl „Zwiadowcy”, Baśnie Braci Grimm, a także wiersze Juliana Tuwima: „Abecadło”, „Lokomotywa”, „Rzepka”, „Warzywa”, „Słoń Trąbalski”.
W zwycięskie gry można zagrać w Oddziale dla Dzieci i Młodzieży (ul. Słowackiego 11). Pozostałe prace znalazły lokum na półkach z grami planszowymi poniższych placówek:
- Filia nr 4, ul. Ofiar Katynia 15
- Filia nr 10, ul. Podchorążych 1
- Punkt biblioteczny Filii nr 9, ul. Dąbrowskiego 79a.
Laureatom konkursu gratulujemy, a naszych Czytelników zachęcamy do spróbowania swoich sił w grach niedostępnych na rynku.
Klaudia Kobylańska
-------------------------------------------------------------------
GALERIA