Stronę odwiedzono:
27122704 razy
|
Gamifikowanie literatury pięknej na smartfonach jako sposób zaangażowania pokolenia Y i Z w czytanie książek
– warsztaty dla bibliotekarzy - relacja
Bibliotekarze z 16 bibliotek samorządowych w woj. podkarpackim uczestniczyli w warsztatach „Gamifikowanie literatury pięknej na smartfonach jako sposób zaangażowania pokolenia Y i Z w czytanie książek”.
Uczestnicy warsztatów dowiedzieli się co to jest gamifikacja i jakie są możliwości jej zastosowania w bibliotekach w promocji czytelnictwa oraz budowania relacji z klientami bibliotek. Prowadzącym był Marcin Skrabka, prawnik, wydawca, niezależny analityk rynku wydawniczego, realizator innowacyjnych projektów internetowych w zakresie gamifikowania literatury pięknej.
Zaprezentowane zostały założenia gamifikacji książek na przykładzie literatury popularnej. Poruszono zagadnienia związane z zasadami tworzenia oferty edukacyjnej w zakresie gamifikacji w bibliotekach, praktycznymi aspektami wdrożenia gamifikacji z uwzględnieniem założeń marketingu, kwestii prawnoautorskich oraz technologicznych.
W części warsztatowej prowadzący zaprezentował fińską edukacyjną platformę cyfrową do tworzenia gier mobilnych ActionTrack, a uczestnicy mieli okazję samodzielnie na tabletach i smartfonach wykonać poszczególne części gry, które posłużyły „ożywieniu” wybranych przez siebie książek.
Warsztaty odbyły się 28 listopada 2017 roku w sali szkoleniowej WiMBP w Rzeszowie, a jego organizatorem był Dział Instrukcyjno-Metodyczny.
Ewa Lelek
Dział Instrukcyjno-Metodyczny WiMBP w Rzeszowie
---------------------------------------------------------------------------
GALERIA