Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Rzeszowie

Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Rzeszowie

samorządowa instytucja kultury Województwa Podkarpackiego i Miasta Rzeszowa

Provincial and City Public Library in Rzeszow

municipal culture institution of Podkarpacie Province and City of Rzeszow

Воєводська і Міська Cуспільна Бібліотека у Жешові

PODKARPACKIE - przestrzeń otwarta

Rzeszów - stolica innowacji

Kultura w Rzeszowie

BIP WiMBP

Biuletyn Informacji Publicznej Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Rzeszowie

Licznik odwiedzin

Stronę odwiedzono:
27122065 razy

Pogoda

Swiat Pogody .pl

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0

 


 


Kierunek Interwencji 1.1. Zakup i zdalny dostęp do nowości wydawniczych ze środków finansowych Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego

Współpraca z

Współpraca z

Współpraca z

SBP

DKK

Logowanie do SOWA2

 

Deklaracja dostępności

Przeszłość w pamiątkach ukryta

Academica - Cyfrowa Biblioteka Publikacji Naukowych

System informacji prawnej Legalis

Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich

Kalendarz wydarzeń

Pon Wto Śro Czw Pią Sob Nie
01 02 03 04 05 06 07
08 09 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Zapytaj bibliotekarza

fb WiMBP

 

Aktualności

NOWOCZESNY BIBLIOTEKARZ – EFEKTYWNA KOMUNIKACJA PODSTAWĄ DOBRYCH RELACJI Z KLIENTEM. Szkolenie dla pracowników – relacja

03-05-2014

Nowoczesny bibliotekarz –

efektywna komunikacja podstawą dobrych relacji z klientem.

Szkolenie dla pracowników

 

29-30 kwietnia 2014 r., w sali szkoleniowej Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Rzeszowie przy ul. Langiewicza 17, odbyło się szkolenie dla pracowników: „Nowoczesny bibliotekarz – efektywna komunikacja podstawą dobrych relacji z klientem”. Szkolenie przeprowadziła Joanna Mróz – trener umiejętności psychologicznych z BD Center Spółka z o.o.

 

W trakcie dwudniowych warsztatów Joanna Mróz poinstruowała bibliotekarzy o roli mowy ciała w codziennych kontaktach z czytelnikiem. Uczestnicy ćwiczeń mogli przekonać się o wadze kontaktu wzrokowego, czy parafrazy – metody przydatnej w obsłudze czytelnika, pozwalającej zbudować z nim dobre relacje. Bibliotekarze mieli okazję zastosować metody otwartej komunikacji, pomagającej uniknąć sytuacji konfliktowych. Przekonali się również o roli asertywności w codziennych kontaktach.

 

Wszyscy uczestnicy szkolenia otrzymali certyfikaty ukończenia kursu, potwierdzające nabycie przez nich umiejętności efektywnej komunikacji z czytelnikiem.

 

Wykaz zagadnień objętych szkoleniem:

  •          System reprezentacji poznawczych, proces komunikacji,
  •          Komunikacja jednokierunkowa vs. dwukierunkowa (walory i ograniczenia),
  •          Komunikacja werbalna w kontekście budowania zaufania w relacjach z drugim człowiekiem,
  •          Aktywne słuchanie – podstawowe zasady, techniki aktywnego słuchania,
  •          Bariery w komunikacji – zakłócenia. Jak je dostrzegać i eliminować,
  •          Praca nad umiejętnością mówienia i aktywnego słuchania,
  •          Komunikacja werbalna w kontekście zaufania w relacjach z drugim człowiekiem,
  •          Komunikat JA vs. komunikat TY (walory i ograniczenia),
  •          Kwadrat komunikacyjny Shulza von Thuna. Analiza profili komunikowania,
  •          Praca nad pozytywnym nastawieniem – filary poprawnej komunikacji,
  •          Rozmowa z pracownikiem, współpracownikiem, przełożonym, klientem – sztuka przekonywania. Spójność komunikatu werbalnego i niewerbalnego,
  •          Komunikacja niewerbalna w kontaktach interpersonalnych. Komunikacja jawna i ukryta. Proksemika, kontakt wzrokowy – znaczenie poszczególnych zespołów gestów,
  •          Asertywność i empatia w komunikacji na co dzień, asertywne wyznaczanie granic w kontakcie z klientem,
  •          Udzielanie i przyjmowanie feedbacku.

 

 

oprac. Łukasz Kleska

Dział Udostępniania Zbiorów

 

_______________________________________________________________________________

GALERIA

Redakcja witryny:
E-mail:

Copyright 2009 WiMBP Rzeszów.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Ideo Realizacja:
CMS Edito Powered by: